Privacy

Bescherming persoonsgegevens

Bescherming van uw persoonsgegevens is bij onze werkzaamheden en communicatie van groot belang. U moet er op kunnen vertrouwen dat wij nauwkeurig en discreet met uw persoonsgegevens omgaan. Wij hebben ons beleid hiervoor vastgesteld in een privacyverklaring. Deze verklaring kunt u hier lezen:

Privacyverklaring Invoud

In het kader van onze activiteiten kunnen wij, Invoud belastingen en administratie, gevestigd aan de Laan de Wijze 20, 5835 DS te Beugen, persoonsgegevens verwerken die u betreffen. Wij hebben deze gegevens van u gekregen, of van het bedrijf of de organisatie waarvoor u werkzaam bent. Deze privacyverklaring gaat alleen over de verwerking van persoonsgegevens waarvoor Invoud de verwerkingsverantwoordelijke is. Die verwerking vindt altijd plaats in overeenstemming met deze verklaring.


Welke gegevens verwerken wij over u?
Wij verwerken alleen persoonsgegevens indien u klant of medewerker bent, of het bedrijf waarvoor u werkzaam bent klant is. Wij verwerken de volgende gegevens over u:
- Voorletters;
- Voornamen;
- Achternaam;
- Geslachts;
- Adres;
- Postcode;
- Plaatsnaam;
- Land;
- Telefoonnummer;
- E-mailadres;
- Bankrekeningnummer;
- Geboortedatum;
- Burgerlijke staat;
- Of u kinderen heeft.


Welke bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens verwerken wij over u?
Wij verwerken alleen bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens indien u klant bent, of het bedrijf waarvoor u werkzaam bent klant is. Wij verwerken de volgende gegevens over u:
- Burgerservicenummer;
- Ook verwerken wij de door u aangeleverde relevante gegevens voor onze werkzaamheden. Dit kunnen gegevens zijn over uw inkomen, vermogen, schulden, aftrekposten, toeslagen, pensioen, erfenissen, machtigingen en overige bijzondere financiële gegevens.


Doel en grond van de verwerking
Indien u klant of medewerker van ons bent (of uw bedrijf klant is), verwerken wij uw persoonsgegevens om u informatie te verstrekken over onze dienstverlening en om onze diensten uit te voeren, alsmede om onze facturen of salarisstroken te kunnen verzenden. Onder onze diensten uitvoeren verstaan wij onder andere de volgende invulling:
- Het voeren/controleren van uw administratie, het maken van jaarverslagen, het indienen van belastingaangiftes, etc.;
- Voldoen aan verplichtingen die voortvloeien uit wettelijke bepalingen, zoals het opmaken van fiscale aangiftes;
- Het zorgvuldig nakomen van administratieve verplichtingen;
- Verzenden van onze digitale nieuwsbrief;
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren;
- Om te kunnen voldoen aan andere wettelijke verplichtingen die mogelijk op ons rusten uit hoofde van onze dienstverlening, bijvoorbeeld de identificatieverplichting.


Onze verwerking van uw persoonsgegevens vindt aldus plaats om onze overeenkomsten met u uit te voeren, alsmede met het oog op ons gerechtvaardigd bedrijfsbelang. Indien u nalaat de gevraagde gegevens te verstrekken, kunnen wij u niet of minder goed van dienst zijn.

Toegang tot uw gegevens

Om onze diensten aan te kunnen bieden is het noodzakelijk dat alle medewerkers van Invoud inzicht hebben in de persoonlijke gegevens van klanten. Alle medewerkers zullen strikt vertrouwelijk omgaan met uw gegevens. 


Verstrekking aan derden
Invoud belastingen en administratie verkoopt uw gegevens niet aan derden, maar verstrekt deze alleen en voor zover dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Invoud belastingen en administratie blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Sommige van de derden waaraan wij gegevens verstrekken zijn gevestigd in landen buiten de Europese Unie. De waarborgen die deze landen bieden ten aanzien van de bescherming van persoonsgegevens kunnen beperkter zijn dan in de Europese Unie. Door bijvoorbeeld het maken van contractuele afspraken waarborgen wij dat uw persoonsgegevens niettemin zo goed mogelijk beschermd worden.


Geautomatiseerde besluitvorming.
Invoud belastingen en administratie neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hierbij om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Invoud belastingen en administratie) tussen zit.


Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken.
Invoud belastingen en administratie gebruikt op haar site www.invoud.nl geen cookies of vergelijkbare technieken om persoonsgegevens te verzamelen of te bewaren.


Bewaartermijn
We zullen uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt noodzakelijk voor de hiervoor genoemde doeleinden. Wij hanteren hiervoor de volgende bewaartermijn: zolang de overeenkomst blijft voortbestaan, een klant gebruik maakt van onze dienstverlening of er voor door Invoud belastingen en administratie geproduceerde overzichten en of rapportages, bijvoorbeeld een fiscale aangifte, een wettelijke bewaartermijn geldt.
Indien u of uw bedrijf klant bij ons is geweest, zullen wij uw gegevens in ieder geval zeven jaar na beëindiging van de klantrelatie verwijderen.


Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U hebt het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast hebt u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Invoud belastingen en administratie en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen, mits dit niet in strijdt komt met andere rechtsverhoudingen binnen de tussen ons bestaande overeenkomst.


U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekken van uw toestemming of bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Invoud belastingen en administratie sturen naar invoud@gmail.com.


Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage, correctie of verwijdering door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.


Bij verwijdering van uw gegevens zijn wij tevens mogelijk gebonden aan andere wettelijke verplichtingen zoals de wettelijke bewaartermijnen.


Invoud belastingen en administratie wijst u er tevens op dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Als u meent dat Invoud belastingen en administratie onjuist omgaat met uw gegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons


Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Invoud belastingen en administratie neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via invoud@gmail.com.


Vragen?
Heeft u nog vragen? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het e-mailadres invoud@gmail.com, per telefoon op 06-20629371, of per post via Laan de Wijze 20, 5835 DS in Beugen.

Share by: